رضا صیادیان یکشنبه 7 خرداد 1396 11:00 ق.ظ نظرات ()
روز دوم

با خانمم گفتیم روز دوم را با تور بریم. شب با تور لیدر تماس گرفتیم وهماهنگ کردیم ساعت 9 صبح به کارگاه ظروف قلع سازی که اجناسش خیلی گرون بود رفتیم.بعد رفتیم غار میمونها(بوتا کیو) که معبد هندیها ست وحدود 300 تا پله میخوره میره بالا البته یک معبد پایین پله ها هم هست .
خلاصه هندی ها و آداب ورسومشون رو میتونید اونجا ببینید اطرافش هم سرسبز وقشنگ بود بعدش رفتیم گنتینگ که 50 کیلومتر با شهر فاصله داره که توی دامنه کوه و ارتفاعات واقع شده و هوای خنکی داره. اونجا سوار تله کابین شدیم که به گفته خودشون بزرگترین تله کابین آسیاست.
با تله کابین از یک منطقه جنگلی گذشتیم و به منطقه دیگه گنتینگ که شامل هتل، شهربازی، فروشگاه، رستوران وتنها کازینو کشور مالزی بود، رفتیم این مجموعه توسط یک چینی ساخته شده ومجموعه بسیاربزرگیه در رابطه با کازینو بنا به گفته تور لیدر ابتدا دولت مالزی چون بیشتر جمعیتش مسلمونه مجوز نمی داده، بعدش شرط گذاشتن یا باید جایی باشه که بالای ابرها باشه یا زیر دریا، که این منطقه در بالای ابرها و در ارتفاعات قرار داره وشرط بعدیش هم این بوده که هیچ مالایی مسلمونی نیاد اونجا و یک درصد درآمد اون هم به دولت مالزی برسد البته بیشتر مشتریهای کازینو چینی ها هستند که علاقه خاصی به قمار دارند و33درصد جمعیت مالزی رو هم تشکیل میدند.

گنتینگ

تور لیدر 2 ساعت به ما زمان داد تا از مجموعه بازدید کنیم و نهار بخوریم بعد از دو ساعت دور زدن در پاساژهای منطقه با اتوبوس به همراه تور لیدر به معبد چینی ها ومعبد بهشت وجهنم رفتیم که بزرگترین مجسمه بودای نشسته هم در این مکان قرار داشت. معبد چینی ها محلی بود که چینی ها خاکستر مرده های خود را آنجا قرار می دادند (در قفسه هایی به مدت 6 ماه و این قفسه ها رو اجاره میکردند) معبد بهشت وجهنم نیز بر اساس اعتقادات بودایی ها مراحل پس از مرگ را نشان میداد که بنا به اعتقادات اونها اعمال انسان پس از مرگ بررسی میشود و مراحل مختلف عذاب بر وی اعمال می شود.
با توجه به نوع گناه و قسمتهایی از بدن که آن گناه را انجام داده عذاب نیز متفاوت است وپس از گذراندن عذاب انسان پاک میشه و وارد بهشت میشه پس از بازدید معبد بهشت وجهنم برای صرف شام با هزینه تور به رستوران ایرانی نایب رفتیم. هزینه این تور نفری 40دلار برای بزرگسال و30 دلار برای کودکان بود.