رضا صیادیان دوشنبه 8 خرداد 1396 10:52 ق.ظ نظرات ()
روز سوم

برنامه امروز تور پارک آبی سان وی لاگون بود نفری 50 دلار که فقط بلیط پارک رو تهیه میکرد و ترانسفر انجام میداد ما هم سوال کردیم، دیدیم ورودی پارک 150 رینگته و رفتن تا اونجا هم میشه با وسایل نقلیه عمومی رفت که خیلی مناسبتره با تاکسی هم بین 35 تا 40 رینگت میبرن ما با تاکسی رفتیم وبرگشتیم ودر مجموع 4نفرحدود 150 هزارتومن ارزونتراز تور تمام شد. البته با وسایل نقلیه عمومی هم میشه رفت. خانومها هم میتونن با هر لباس وپوششی از تفریحات آبیش استفاده کنن.
با اینکه تنوع سرسرهاش نسبت به پارک های آبی مشهد کمتره ولی باغ وحش، بزرگترین پل معلق، ترن هوایی وبرخی بازی های دیگه را داره و بجز بعضی بازی های خاص و محدود بقیه روی همون بلیط ورودیه وهزینه دیگه ای نداره در مجموع خوب بود و ارزش رفتن رو داره.
انجا انواع فروشگاهای لوازم ورزشی ورستوران وفست فود  باقیمت بالایی است، برای پسرم یک شورت مایو خریدیم 55 رینگت نوشیدنی و مواد غذایی هم اونجا گرونه و نمیذارن با خودتون ببرید ولی آبسردکن داره. ساعت کاری پارک آبی 10 صبح تا 6 بعد از ظهره با این که وقت به نظر زیاد میاد ولی با توجه به بزرگی پارک اول یک گشتی توی پارک بزنین وقسمتهای مختلف اون رو ببینید بعد برید توی آب چون اگه اول برید سراغ بازیهای آبی هم خسته میشید هم وقت کم میارید وامکان داره بعضی از قسمتهای پارک رو نبینید یا بعضی از بازیهای رایگانش رو از دست بدید.

پارک آبی

روز چهارم

بازدید از نقاط دیدنی شهر توسط اتوبوسهای هاپ آن و هاپ آف، این اتوبوسها که مخصوص توریستها ست برای نشان دادن نقاط مختلف شهره و توی خیلی از شهرهای توریستی دنیا وجود داره از ساعت 9 صبح حرکتش شروع میشه 23 ایستگاه داره و بلیطش نفری 45 رینگته و ایستگاه اولش روبروی برجهای دوقلو قرار داره بلیطش هم اونجا میفروشن.شما هر ایستگاهی که خواستید پیاده میشین با اتوبوس بعدی که بین 20 تا30 دقیقه دیگه میاد(البته بعضی وقتها دیر تر یا زودتر میاد) ادامه مسیر میدید.
ما بلیط برج مخابراتی را هم خریدیم رفتیم بالای برج که البته چیز خاصی نداشت. فقط از بالا شهر رو نگاه میکردی. آنجا ازت عکس میگیرن و با قیمتهای مختلف بهت میفروشن (بسته به نوع عکس شامل سه بعدی ،جا کلیدی ومعمولی با قاب).ایستگاه برج مخابراتی که می ایسته اگه 50 متر برید بالا به درب ورودی برج میرسید که شاتل های رایگان برج اونجا می ایستند.
کنار برج فروشگاه ویک محوطه انواع گل هم وجود داره ما ایستگاه محله چینی ها هم پیاده شدیم یه گشتی زدیم که چیز خاصی نداشت، ایستگاه قصر پادشاه مالزی هم اتوبوس 15 دقیقه ایستاد تا توریستها از بیرون اون عکس بگیرن چون نمیزاشتن کسی داخل بره.
ما ایستگاه لینک گاردن هم پیاده شدیم ولی در ورودی مجموعه جلو تر قرار داشت مجموعه شامل انواع باغهای گل بود البته چون بچه ها هم خسته شده بودند هم گرسنه مجموعه رو کامل نگشتیم سوار اتوبوس شدیم در یکی از ایستگاههای نزدیک هتل پیاده شدیم نهار خوردیم و رفتیم هتل.
غروب هم رفتیم برج های دوقلو جالب اینکه رفتیم سر چهار راه هتل دیدیم ایستگاه تاکسی ها است یک تاکسی گرفتیم راننده مالایی بود گفتم تا برج دوقلو چند میبری اشاره به تاکسی متر کرد گفت متر یعنی هر چی با تاکسی متر شد. من هم قبول کردم گفتیم تاکسی مترش رو هم امتحان میکنیم ببینیم نتیجش چی میشه.خلاصه رسیدیم روبروی برج دوقلو دیدم تاکسی متر6.5 رینگت رو نشون داد من هم 7 رینگت بهش دادم گفتم نیم رینگت هم مال خودت آخه بدون تاکسی مترنرخ عرفش 15 رینگت بود و ما با 15 رینگت هم برگشتیم هتل.