رضا صیادیان چهارشنبه 17 خرداد 1396 12:25 ب.ظ نظرات ()
روزپنجم

امروز برنامه دهکده فرانسوی ها و ژاپنی ها رو داشتیم با تحقیقی که کرده بودیم بلیط اتوبوس دهکده فرانسوی ها رو که اونجا به اسم برجیاهیل میشناختن، در فروشگاه تایمز اسکور میفروختند و اولین حرکت اتوبوس هم ساعت 10 صبح است.
مابرای تهیه بلیط مراجعه کردیم بعد از کلی پرس وجو گفتند امروز یکشنبه است بلیط فروشی تعطیله به ناچار یک تاکسی گرفتیم رفت وبرگشت 270 رینگت از ما گرفت(با قیمت مناسب تر هم میشه ماشین گرفت) البته گفت هرقدرخواستید بمونید مشکلی نداره.
این منطقه هم در مسیر گنینگ قرار داره که در یک دو راهی از هم جدا میشن حدود 50 تا 60 کیلومتر از شهر فاصله داره در واقع منطقه خوش آب وهوا وتفریحی است که در ارتفاعات قرار داره به سبک یک دهکده فرانسوی برای گردشگری ساخته شده در فاصله کمی از آن هم دهکده ژاپنی قرار داره که با شاتل رایگان میبرن اونجا.دهکده فرانسوی شامل هتل، انواع رستوران، فروشکاه واستخره که به گفته راننده بعضی از مالزیایی ها هم برای ماه عسل وتفریح میرن اونجا، قبل از ورودی دهکده مجموعه زمین گلف، صخره نوردی وبعضی ورزشهای دیگه هم اونجا داره یک کلاب اسب سواری هم توی مسیرش قرار داره که ساعتی اسب کرایه میدهند.
البته یک نفر هم همراه شما میاد و دهنه اسب رو میگیره. در کل فضای زیبا و هوای مطبوعی داره دیدنش خالی از لطف نیست ورودی مجموعه هم 13 رینگ برای هرنفره دهکده ‍‍ژاپنی ها هم چند تا کلبه به سبک ژاپنی است که لباس ژاپنی(کیمونو) برای عکس گرفتن اجاره میدن منظره زیبایی هم داره شامل آبگیر گل ها و درختان ، ضمنا توی مسیررفتن به دهکده راننده گفت اونجا غذا خیلی گرونه وجلوی یک فروشگاه بزرگ ایستاد گفت خوردنی برای خودتون بگیرید و ما هم مقداری خوردنی خریدیم و اونجا خوردیم.
با توجه به ترافیک تا رسیدیم هتل ساعت 6 بعد از ظهرشد  یک استراحتی کردیم گفتیم شب بریم سینما ببینیم سینماهاش چطورن خلاصه رفتیم برج دوقلو ساعت 9 شب رسیدیم، اونجا متصدی سینماش گفتند بلیط تموم شده همونجا توی یک فست فودی شام خوردیم وبرگشتیم هتل البته کیفیت فست فودش نسبت به کی اف سی ومک دونالد پایین تر وقیمتش بالاتر بود.

روز ششم

امروز گشت شهری رایگان تور بود اول ما رو بردن میدان استقلال مالزی که بلند ترین میله پرچم جنوب شرق اسیا اونجا است، تور لیدر نیم ساعت وقت داد تا عکس بگیریم (مالزی در سال 1957 با یکسری مذاکرات از سلطه انگلیس خارج شد)
سپس به کارگاه شکلات سازی که انواع شکلاتهای کاکائویی با طعم های مختلف داشت ولی قیمتش گرون بود و با حدود نصف قیمت از فروشگاههای بزرگ میشد شکلاتهای مشابه رو تهیه کرد. بعد هم رفتیم معبد چینی ها اونجا هم نیم ساعت موندیم وعکس گرفتیم جالبه که چینی ها میومدند عبادت میکردن ما در حال عکس گرفتن و صحبت کردن بودیم چند بار هم تذکر دادند آروم تر صحبت کنید، بعدش هم رفتیم کنار برجهای دوقلو از زاویه ای که برجها کامل توی عکس بیوفته عکس گرفتیم و درآخر هم رفتیم رستوران نایب نهار خوردیم ویک گروه که تور پوتراجایا خریده بودند رفتند با تور وما هم برگشتیم هتل.
تصمیم داشتیم بعد از کمی استراحت خودمون بریم پوتراجایا یا همون پایتخت اداری مالزی که استراحتمون طولانی شد ودیدیم دیره خلاصه گفتیم در ادامه تلاش دیشب بریم سینما پس از پرس وجو گفتند مجتمع پاویلیون در خیابان بوکیت بینتانگ سینمای خوبی داره ما با منوریل رفتیم ایستگاه بوکیت بینتانگ، مجتمع پاویلیون 50متر پایین تر از چهار راه قرار داره رفتیم توی مجتمع و سینماش رو پیدا کردیم.
اونجا سینماش 12 تا سالن داشت با فیلمهای مختلف یک فیلم رو پسر بزرگم انتخاب کرد وقتی به متصدی بلیط گفتیم بلیط صادر کنه گفت چون فیلمش کمی خشنه بچه های کوچیک نمیتونن این فیلم رو ببینن ما هم فیلم رو عوض کردیم و بلیط یک فیلم آمریکایی خانوادگی با حضور رابرت دنیرو گرفتیم.
شروع فیلم ساعت 10 شب بود چون وقت زیادی به شروع فیلم نمونده بود شام رو توی یک فست فودی توی مجتمع خوردیم که افتضاح بود ساعت 10 رفتیم توی سالن شماره11 که فیلم رو نشون میداد بلیطش شماره صندلی داشت صندلیمون رو پیدا کردیم ونشستیم واقعا صندلی بسیار راحتی بود پرده سینماش هم خیلی بزرگ بود .ساعت 12 فیلم تموم شد و ما با تاکسی برگشتیم هتل تاکسی هم کرایه بیشتری از ما گرفت وگفت بر اساس دستورالعمل کرایه تاکسی از ساعت 12 شب به بعد دو برابرمیشه.