رضا صیادیان دوشنبه 26 تیر 1396 08:32 ق.ظ نظرات ()
روز آخر (مسکو):

صبح وسایلمون رو جمع کردیم و اتاق رو تحویل دادیم و سوار اتوبوس شدیم. قرار شد که قبل از رفتن به فرودگاه یک سر به مرکز خرید وگاس بزنیم. وقتی به وگاس رسیدیم ساعت 12 ظهر بود و تا ساعت 2 فرصت خرید داشتیم. وگاس یک مرکز خرید خیلی بزرگ بود که همه برندهای مطرح دنیا 50% تا 70% تخفیف داشتن. بعد از خرید و گشت و گذار سوار اتوبوس شدیم و به سمت فرودگاه دامادیداوا حرکت کردیم. بعد از کلی معطلی تو فرودگاه سوار یک هواپیمای سبز خوشگل شدیم. بعد از فرود هواپیما و گرفتن چمدونها از فرودگاه بیرون اومدیم  و به سنت پترزبورگ خدمت پتر کبیر تشریف فرما شدیم. قدیما در سال 1712 سنت پترزبورگ به دستور پتر کبیر پایتخت روسیه شد اما بعد از انقلاب کمونیسم به لنینگراد تغییر کرد و دوباره مسکو پایتخت شد.در جنگ جهانی دوم این شهر به محاصره آلمان ها درامد و 900 روز مردم سنت پترزبورگ از شهرشون دفاع کردن به قدری به مردم فشار اومده بود که به خوردن سگ ها و حتی جنازه ها رو اورده بودن. اتوبوس اومد و سوار شدیم رفتیم سمت هتلی که در انتظار ورودمون بود. فکر کنم در سنت پترزبورگ روزها بلندتر بود چون ساعت 10 شب هنوز هوا آفتابی بود.اونجا حتی ساختمون بلند هم دیده نمیشد همه ساختمونها 4 یا نهایتا" 5 طبقه بود همشون هم رنگی بودن و کسی هم اجازه نداشت به نمای ساختمون دست بزنه مگر شهرداری. اسم هتلمون در سنت پترزبورگ پارک این پولکفسکایا بود یک هتل خیلی بزرگ با 850 اتاق و راهروهای طولانی. روبروی هتل میدون پیروزی بود ؛یک میدون که نماد پیروزی سنت پترزبورگ بعد از 900 روز اسارت که مجسمه های سربازها و آتش همیشه روشن مشخصه اش بود. بعد از تحویل گذرنامه ها کارت اتاق رو گرفتیم و رفتیم طبقه 5 و بعد از پیاده روی در راهروهای طولانی اتاقمون رو پیدا کردیم. یک اتاق شاد و پر انرژی با رنگ آمیزی فوق العاده که همه چی داشت.البته فقط اتاق ما اینجوری بود بعضی از اتاق ها حتی یخچال هم نداشت. از جایی که من خیلی خوش شانسم همیشه تو مسافرت هایی که میرم بهترین اتاق هتل نصیب من میشه. بعد از خوردن یک شام عالی که کنسرو لوبیا بود خوابیدیم.

مجسمه نیکولای اول به همراه خانواده اش

روز اول (سنت پترزبورگ):

صبح که بیدار شدیم بریم صبحانه رستوران هتل رو پیدا نمی کردیم. یعنی هر چی تو این راهرو های پیچ در پیچ جلو میرفتیم به جایی نمیرسیدیم. همه چی تو این هتل دور و طولانی بود .فکر کنم بعد از یک کیلومتر پیاده روی رسیدیم به رستوران با خودمون فکر کردیم که اگه قرار باشه همین راه طولانی رو برگردیم که دوباره گرسنمون میشه. بعد از خوردن صبحانه و پیاده روی مفصلی که تا رسیدن به لابی هتل انجام دادیم ,عازم گشت شهری شدیم. هوای سنت پترزبورگ گول زننده بود. صبح بیدار شدیم آفتاب بود بعد هوا ابری شد و بارون گرفت و تو اتوبوس که بودیم یک چیزایی مثل برف هم میومد. اولین مکان بازدیدمون کلیسای جامع اسحاق مقدس بود که زمانهای قدیم کلیسای اصلی شهر و بزرگترین کلیسای روسیه بوده. الان هم چهارمین کلیسای بزرگ جهان شناخته شده.یک گنبد طلایی رنگ بزرگ با 48 ستون گرانیتی 15 متری بسیار زیبا. روبروی کلیسا یک میدونی بود که مجسمه نیکولای اول سوار بر اسب و پایین اون هم مجسمه همسرش و دختراش قرار داشت. پشت مجسمه کاخ مارینوفسکی که به دستور نیکلای اول برای دختر ساخته شده بود قرار داشت. وقتی که دخترش وارد کاخ میشه و پرده هارو کنار میزنه و میبینه مجسمه پدرش پشت به کاخ است ناراحت میشه و کاخ رو ترک میکنه و میگه من دیگه این کاخ رو دوست ندارم فکر کنم الان به عنوان فرمانداری از اونجا استفاده میشه. قسمت دیگه میدون هتل استوریا قرار داشت. این هتل معروف ترین هتل سنت پترزبورگه که افراد مهمی مهمونش بودن مثل جورج بوش,مارگارت تاچر,مدونا,کاترین زتاجونر,تونی بلر,مایکل جکسون,و خاتمی داخل هتل هم پر  از وسایل آنتیک و شیک بود. بعد از اونجا رفتیم سمت دومین کلیسا، کلیسای کازان یک کلیسای زیبا و با عظمت با 98 ستون مرمری که به پاس بزرگداشت کوتوزوف ساخته شده بود.مارشال کوتوزوف فرمانده سپاه روس در مقابل جنگ با ناپلئون کشته شده و در این کلیسا دفن شده بود. بعد از اونجا به یک فروشگاه بزرگ صنایع دستی رفتیم که همه قیمتهاش به یورو بود. یک مغازه 2 طبقه، طبقه اول صنایع دستی و طبقه دوم کافی شاپ رایگان. یادم رفت بگم که صنایع دستی  روسیه یک عروسکهای چوبی در 5 سایز مختلف بود که تو هم دیگه میرفتن به اسم ماتروشکا، همچنین قاشق های خیلی جالب مثلا برای آجیل و کلاه های مخصوص روسی، کهربا هم از سنگ های قیمتی  روسیه بود که به وفور دیده میشد. بعد از خرید چند تابلوی حضرت عیسی و مریم مقدس سوار اتوبوس شدیم و برگشتیم هتل و استراحت کردیم. عصر به مرکز خرید گالریا رفتیم. گالریا جزء معروف ترین مراکز خرید  سنت پترزبورگ بود. من هم که از خرید و مرکز خرید متنفرم از اونجا اومدم بیرون و تو خیابونهای قشنگ شهر قدم زدم. بعد از دیدن اونجا برگشتیم هتل.  سنت پترزبورگ اصلا" شلوغی و شور حال مسکو رو نداشت چون من عادت به جاهای شلوغ دارم وقتی از پنجره اتاق به خیابون نگاه میکردم و چشمم به میدون پیروزی با اون همه مجسمه جنگ جهانی میافتاد خیلی دلم میگرفت همش غصه داشتم.

کلیسای کازان در سنت پترزبورگ

مطالب مرتبط (برای مطالعه کلیک کنید) :

-تور مسکو + سنت پترزبورگ

-جاذبه های مترو هزار رنگ مسکو + تصاویر

-معرفی هتل سولوسوکوس پالاس بریج | سنت پترزبورگ + تصاویر

-معرفی هتل رویال رادیسون | مسکو + تصاویر

-معرفی مراکز خرید در روسیه

نویسنده : گلبرگ هاشمی

در صورت تمایل میتوانید سفرنامه های خود را برای پرواز شاهین گشت به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایید، تا پرواز شاهین گشت سفرنامه ی شما را با اسم خودتان منتشر کند.