رضا صیادیان چهارشنبه 4 مرداد 1396 12:03 ب.ظ نظرات ()
روز دوم (سنت پترزبورگ):

بالاخره صبح شد و بیدار شدیم  عازم پیاده روی کنار رودخونه نوا شدیم. رود نوآ مهمترین رودخونه سنت پترزبورگ به طول 74 کیلومتره. به لنگرگاه رسیدیم و از اتوبوس پیاده شدیم. دو فانوس دریایی قدیمی با دو مجسمه مرمری در دوطرف که به مجسمه خدایان اسطوره ای و نگهبانان رودخونه معروف شدن قرار داشت.  در دو طرف رودخونه کاخ های رنگی و زیبا وجود داشت از جمله اون کاخ ها موزه ارمیتاژ بود,یک ساختمون فیروزه ای رنگ بسیار زیبا. هوا خیلی سرد بود تصمیم گرفتیم پیاده روی کنیم و خودمون رو گرم کنیم. دیدن اون کاخ ها و کشتی های تفریحی روی رودخونه و ناو جنگی و زیر دریایی قدیمی هوش از سر آدم میبرد. پس از پیاده روی 2 ساعته تصمیم گرفتیم به  خیابون نوفسکی بریم. خیابون نوفسکی قدیمی ترین و معروف ترین خیابون سنت پترزبورگ که به شانزلیزه معروفه و پر از ساختمون های قدیمی و فروشگاهها و رستوران های شیکه. خیلی گرسنه بودیم رفتیم یک رستوران روسی ناهار بخوریم.من که خیلی تعریف سوپ برش رو شنیده بودم سفارش سوپ دادم. سوپ برش معروف ترین غذای روسیه است که با کلم درست میشه. تصور من از برش یک سوپ سفیدرنگ مثل سوپ شیر بود ولی وقتی گارسون سوپ رو آورد اول فکر کردم ترشی کلم قرمزه ولی دیدم نه سوپ برشه که با کلم قرمز درست شده و کنارش نون سیر بسیار عالی و یک کرم مخصوص سرو میشد. بعد از خوردن ناهار به هتل برگشتیم که استراحت کنیم و شب ساعت 11 برای کشتی سواری به رودخونه نوآ بریم.

موزه

عصر رفتم  از گروه آمار گرفتم  که ببینم چند نفر حاضرن واسه تور کشتی همراه ما بیان که حدود 23 نفر شدیم و اینجا من لیدر شدم. بلیت کشتی 700 روبل بود و هزینه ترانسفر رفت هم 350 روبل که برای کل گروه 24150 روبل پرداخت کردم و بلیتهارو گرفتم. ساعت 10:30 شب همه تو لابی جمع شدیم و یک ون اومد دنبالمون و به سمت اسکله رفتیم. زمانیکه پترکبیر سنت پترزبورگ رو با الهام از ونیز و آمستردام ساخت همه مردم با قایق رفت و آمد میکردن اما پس از پتر کبیر پلهایی بر روی رودخونه ساخته شد.کلا" 9 پل روی رودخونه قرار داشت که ساعت 1:30 صبح باز میشدن تا ساعت 5 صبح که کشتی های بزرگ باری و مسافربری بتونن رد بشن؛ توریستها هم سوار کشتی های کوچک میشن و باز شدن پلها رو تماشا میکنن. اون شب هوا فوق العاده سرد بود من که مجبور شدم علاوه بر ژاکت یک کاپشن هم بپوشم حتی هتل هم اعلام کرد ممکنه بارون یا برف بیاد و بهمون چتر داد. کنار یک پارک خیلی زیبا پیاده شدیم که روبروی پارک اسکله قرار داشت. یک خانوم روس بلندگو بدست اونجا بود که فکرکنم تبلیغ کشتی های تفریحی رو میکرد.بلیتها رو بهش دادم و به من توضیح داد که ساعت 12:30 باید سوار کشتی بشیم. ساعت هنوز 12 نشده بود و هوا خیلی سرد بود کنار رودخونه هم که بودیم دیگه بدتر,همه داشتیم یخ میزدیم. یک کافه کنار رودخونه پیدا کردیم رفتیم اونجا و سفارش قهوه دادیم. آقای خوش صدای گروه هم شروع کرد به آواز خوندن و بعد تک تک خانوما قصه خواستگاریشون رو تعریف میکردن و همینجور زمان گذشت و ساعت 12:30 شد. سوار یک کشتی بزرگ شدیم که گروه ارکستر هم داشت که فضارو خیلی رومانتیک کرده بود. کاخ های کنار رودخونه با نورپردازی های رویایی فضارو چند برابر رومانتیک میکرد. ساعت 1:30 شد و اولین پل که اسمش لیتانت اشمیت  بود باز شد و بعد از چند دقیقه کاملا به صورت عمودی درامد. باز شدن پل ها واقعا" صحنه جالب و هیجان انگیزی بود .همینطور پلها باز شدن و ما میدیدیم و از زیرشون رد میشدیم تا اینکه ساعت 3 صبح شد و جنازه ما به هتل رسید

پل های متحرک در سنت پترزبورگ

مطالب مرتبط (برای مطالعه کلیک کنید) :

-تور مسکو + سنت پترزبورگ

-جاذبه های مترو هزار رنگ مسکو + تصاویر

-معرفی هتل سولوسوکوس پالاس بریج | سنت پترزبورگ + تصاویر

-معرفی هتل رویال رادیسون | مسکو + تصاویر

-معرفی مراکز خرید در روسیه

نویسنده : گلبرگ هاشمی

در صورت تمایل میتوانید سفرنامه های خود را برای پرواز شاهین گشت به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایید، تا پرواز شاهین گشت سفرنامه ی شما را با اسم خودتان منتشر کند.