رضا صیادیان چهارشنبه 25 مرداد 1396 01:14 ب.ظ نظرات ()
روز آخر(سنت پترزبورگ):

صبح زود بیدار شدیم و چمدونهارو بستیم و اومدیم تولابی و اتاق رو تحویل دادیم.بعد از جمع شدن همه همسفران عزیز از تک تک عکس یادگاری گرفتم. برای تشکر از سعید که برای گروه خیلی زحمت کشیده بود به همه پیشنهاد کردم که مبلغی به عنوان تشکر از طرف گروه بهش هدیه بدیم که خوشبختانه همه از سطح فرهنگ و شعور بالایی برخوردار بودن و خیلی ازاین پیشنهاد خوشحال شدن. ساعت 2 بود و رفتیم به سمت فرودگاه. هوا خیلی سرد بود و بارون میومد. وقتی رسیدیم فرودگاه به سمت کانتر پرواز رفتیم که بارمون رو تحویل بدیم. کارمندی که در کانتر مشغول به کار بود یک تازه کار بود و بالای سر اون یک تابلو زده بودن و نوشته بودن که این کارمند تازه کار است لطفا" صبور باشید. بعد از کلی معطلی چمدونهارو تحویل دادیم و رفتیم به سالن ترانزیت. بعد از تماشای فروشگاه های لوکس و خوردن ناهار سوار هواپیما شدیم . ساعت 00:30 بامداد بود و خسته و کوفته رسیدیم دبی و رفتیم سالن ترانزیت. چون به قول معروف استاپمون در دبی زیاد بود رفتیم قسمت خدمات مسافرین هواپیمایی امارات و بلیت هامون رو نشون دادیم و ژتون غذا گرفتیم .این ژتون ها برای تمام رستوران ها و کافی شاپهایی که در فرودگاه بود اعم از رستوران مدیترانه ای ،چینی، هندی، مکزیکی،  غذاهای دریایی و فست فود هایی مثل برگر کینگ ،ک اف سی، پیتزا هات، مک دونالدو .. قابل استفاده بود. به فست فود برگر کینگ رفتیم و بعد از صف طولانی ساندویچ مرغ با سیب زمینی و نوشابه و دسر گرفتیم و نشستیم سریک میز که یک زن عرب با بچه اش نشسته بودن.
یکی از بسته های سیب زمینی رو به بچه دادم که بخوره و داشتیم باهم حرف میزدیم که یکدفعه بچه شیطون افتاد و سرش خورد به گوشه میز و پر خون شد .غذام کوفتم شد.انقدر ناراحت شدم که هیچی از غذا خوردنم نفهمیدم. دیگه خیلی خسته شده بودیم و هر چقدر که تو فروشگاه های لوکس فرودگاه وقتمون رو تلف میکردیم صبح نمیشد، رو صندلی های فلزی هم که نمیشد خوابید. به زور قهوه و بازی با موبایل خودمون رو بیدار نگه داشتیم تا ساعت 6 صبح شد و تشریفات پرواز شروع شد و بالاخره سوار هواپیما شدیم و فورا" خوابیدیم. بعد از 2 ساعت پرواز به فرودگاه امام رسیدیم و از تمام همسفری های نازنین خداحافظی کردیم و عازم مشهد مقدس شدیم.و در اینجا سفرنامه ما هم به سر رسید.

در آخر چند نکته در مورد روسیه بگم:

-واسه رفتن به روسیه حتما" کفش مناسب مخصوص پیاده روی ببرید و استراحت رو فراموش کنید.

-هوا خیلی متغیره همیشه لباس گرم همراه داشته باشین.

-اشتباهی که ما کردیم این بود که فکر کردیم هتل ها آب واسه خوردن ندارن و از اینجا چند بطری آب معدنی بردیم در حالیکه در هر دو هتل آب سرد کن بود.

-قبل از رفتن چند کلمه روسی یاد گرفتن یا با حروف روسی آشنا شدن کمک زیادی میکنه

-دزد خیلی زیاده پول زیادی نباید بیرون ببرید و وسایل ارزشمند رو از خودتون دور نکنید.

-نیمه شب بیرون رفتن خیلی خطرناکه چون هم ولگرد زیاده و هم گروه های مافیایی.

مطالب مرتبط (برای مطالعه کلیک کنید) :

-تور مسکو + سنت پترزبورگ

-جاذبه های مترو هزار رنگ مسکو + تصاویر

-معرفی هتل سولوسوکوس پالاس بریج | سنت پترزبورگ + تصاویر

-معرفی هتل رویال رادیسون | مسکو + تصاویر

-معرفی مراکز خرید در روسیه

نویسنده : گلبرگ هاشمی

در صورت تمایل میتوانید سفرنامه های خود را برای پرواز شاهین گشت به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایید، تا پرواز شاهین گشت سفرنامه ی شما را با اسم خودتان منتشر کند.